Motocyklová premiéra (1.)

Ve 12-ti dílném seriálu se podíváme do 60-ti leté historie motocyklových závodů na brněnském Masarykově okruhu. V její první části se dostaneme do úplných začátků, tedy do let 1950 - 1957.
celý článek

Éra Františka Šťastného (2.)

Ve druhé části se podíváme na závody Velké ceny Československa v letech 1958 až 1964, tedy na období, ve kterém kraloval na Masarykově okruhu československý jezdec František Šťastný, jinak tovární jezdec Jawy, který ale jel v Brně naposledy v roce 1962.
celý článek

Mistrovství světa má stálou zastávku v Brně (3.)

Od roku 1965 se koná nepřetržitě na brněnském Masarykově okruhu mistrovství světa. V této třetí části našeho seriálu se podíváme na roky 1965 – 1970.
celý článek

Na Masecu září božský Ago (4.)

V dalším díle poohlédnutí za historii brněnských motocyklových závodů jsou zaznamenána léta 1971 až 1974, kdy se v Brně jezdí mistrovství světa stále ještě na starém okruhu, kdy už ale nezávodí František Šťastný a naopak svá nejlepší léta zde prožívá italský fenomén Giacomo Agostini.
celý článek

Na nové trati, ale stále ještě o body do mistrovství světa (5.)

Pátá kapitola nás zavede do období, kdy se v Brně jezdí stále ještě závody o body do mistrovství světa, ale kdy jsme velmi rádi, když některý československý jezdec v nich vůbec dojede. Jsou to tedy léta 1975 – 1982.
celý článek

Další čtyři roky na stávající trati, s půllitry a o mistra Evropy (6.)

V šestém dílu se podíváme na závody mistrovství Evropy a začneme rokem 1983.
celý článek

Novodobá historie motocyklových závodů na brněnském Masarykově okruhu (7.)

Po více než dvoutýdenní seriálové přestávce, kdy jsme se věnovali třem zámořským závodům Grand Prix, se vracíme k našemu seriálu a v jeho sedmém dílu se podíváme na závody mistrovství světa v letech 1987 až 1990, kdy začíná nová historie motocyklových závodů na Masarykově okruhu.
celý článek

Osmý díl nás zavede do let 1991 až 1995 (8.)

Druhý díl novodobé historie Masarykova okruhu je z let 1991 až 1995, ovšem s jedním rokem neplánované pauzy - 1992 - kdy se u nás závod Grand Prix nejel, ovšem po roční pauze se v roce 1993 jely v Brně šampionáty dva.

celý článek

Deváté pokračování - 1996 až 2000 (9.)

Brněnský okruh je už tradiční součástí světového šampionátu silničních motocyklů Grand Prix, ale rozhodně to tak nemusí být navždy.
celý článek

Předposlední ohlédnutí potom rekapituluje roky 2001 - 2005 (10.)

Ital Max Biaggi pokračuje ve své sérii vítězných závodů, vyhrává tak i historicky první závod kubatury MotoGP na brněnském okruhu.
celý článek

Dějství poslední, od roku 2006 až do současnosti (11.)

Ještě než se dostaneme k závodům jako takovým, tak se musíme podívat do zákulisí brněnského Automotodromu a napsat, že v prosinci 2005 se změnil jeho majoritní vlastník.
celý článek

Začíná další desetiletí - 2010 (12.)

Letošní rok 2010 byl tedy na našem "Masecu" už ročníkem 61. a proto pochopitelně nezapadá do našeho 60-ti letého seriálu. Přesto na něho nesmíme zapomenout, ba naopak!
celý článek