Abraham se těžce loučil s bývalým týmem. Na lepší motorce chce atakovat desítku

 Může prožít sezonu snů, stejně jako velkou deziluzi. Brněnský pilot Karel Abraham vkročí do nového ročníku MotoGP světového šampionátu motocyklů v nové stáji Reale Avintia Racing. Dostane také nejnovější specifikaci motorky Ducati Desmosedici GP18.
Poté, co v uplynulé sezoně paběrkoval kvůli starému stroji, v novém ročníku MotoGP dostane motorku, na které by zaostávat neměl. Poprvé si ji vyzkoušel při testech na španělském okruhu Jerez. „Převládají u mě dobré pocity. Určitě má větší potenciál, než na jaký jsme zatím dosáhli. Mně obecně trvá déle se adaptovat na nové podmínky. Všechno se změnilo, tak si zvykám,“ sdělil Abraham.
 I za pár dní si stačil všimnout výhod nového stroje oproti předešlému. „Jezdí se na něm lépe, také je rychlejší v zatáčkách a nestaví se tolik na zadní kolo. Je tam celkově spousta detailů, které motorku dělají lepší,“ podotkl jezdec.
S poslední Grand Prix ve Valencii dal sbohem stáji Ángel Nieto Team, k níž si stačil vybudovat citové pouto. „Bohužel si při spolupráci pouštím lidi blízko k tělu, a pak se mi hrozně těžce loučí. Vytvořil jsem si třeba k mechanikům vztah jako k rodině a chybí mi. Ale zvyknu si a vypadá to, že i nový tým bude v pohodě,“ vyprávěl osmadvacetiletý brněnský pilot.
Ne všechno je pro něj úplně nové. Se svým týmovým kolegou Titem Rabatem se sžívat nemusí. „Naši otcové se dobře znají. Tito bude hodně silný týmový kolega a pro mě velká konkurence. Doufám, že mi to pomůže vyšroubovat i mé výkony.Tito je fajn člověk, s nímž si mám co říct,“ popsal Abraham.
 Jak smělé budou ambice brněnského rodáka s novou a silnější motorkou, naznačí únorové testy v Malajsii. V nich by brněnský pilot měl vyjet s motorkou doplněnou o nové díly. „V každém případě chci určitě pravidelně bodovat. Pokud se nám povede občas dojet v desítce, půjde o skvělý úspěch,“ zasnil se zkušený pilot.
Podle motocyklového experta Václava Svobody jsou podobné ambice dosažitelné. „Říkávám, že MotoGP bude v příštím roce kvalitnější a náročnější než letos kvůli příchodu perspektivních pilotů z Moto2. Karel by nicméně měl s novým strojem pravidelně dojíždět na bodech a občas i nakouknout do desítky,“ pravil Svoboda.
Další přední český jezdec Jakub Kornfeil z pozice nejstaršího pilota Moto3 touží po mistrovském titulu v nejnižší kubatuře. Pětadvacetiletý rodák z Kyjova otestuje novou motorku v únoru, v těchto dnech v německém Sachsenringu ladí se svým týmem Redox PrüstelGP technické detaily motorky pro příští rok.
 Za sebou má taky chirurgický zákrok arm lift, který mu uleví od bolesti způsobené přetíženými svaly v pažích. „Plánoval jsem tento zákrok. U motorkářů se stává, že máte ztvrdnuté svaly, které se nemají kam rozpínat, je to dost bolestivé a ztrácíte cit v jízdě,“ přiblížil Kornfeil. I to dokazuje, že do nového ročníku chce jít po všech stránkách maximálně připravený.
Autor: Václav Petrů