Reale Avintia Racing 2019: Abraham nebo Simeon

Osud dalšího závodění Karla Abrahama v královské kubatuře MotoGP v sezóně 2019 má už jen jednu překážku, pokud se ji podaří vyřešit, tak uvidíme českého jezdce v závodech královské kubatury i příští sezónu.
Startovní rošt 2019 je už skoro plně obsazen, pouze tři místa ještě nejsou 100% potvrzena!
Oficiálně ještě nebyl potvrzen druhý jezdec v novém týmu SIC-Petronas Yamaha, i když neoficiálně se jím stal dosavadní pilot Moto2 týmu MB Conveyors - Speed Up Racing Fabio Quartararo z Francie. V tom případě musí Alvaro Bautista zamířit do WorldSBK, což se také předpokládá.
V týmu Reale Avintia Racing sice rovněž nebyl ještě potvrzen Tito Rabat, ale o jeho setrvání nepochybuje nikdo.
O druhém jezdci se ale ještě nerozhodlo! Na toto místo si dělají naděje jak současný pilot Xavier Simeon z Begie, tak Čech Karel Abraham. Oba mají jedno společné: Závodí letos s 2 roky starými motocykly Ducati GP16.
Jelikož příští rok už nebude na startovní roštu Angel Nieto Team majitele Jorge „Aspara“ Martineze, tak by měly z paddocku definitivně zmizet i 2 roky staré motocykly Ducati, tedy na příští sezónu Ducati GP17.
Abraham potvrdil v rozhovoru pro autosport.com, že „mluví“ s týmem Avintia, ale také řekl, že pochybuje o tom, zda by měl přijmout další sezónu na dva roky staré Ducati, což byla realita posledních dvou sezón.
„Pracujeme na tom,“ řekl český jezdec. „Rád bych zůstal v MotoGP, ale současně chci takový závodní motocykl, abych byl schopen závodit okolo Top-10, jako v loňském roce.“
„Je to velmi komplikovaná situace. Chtěl bych opravdu mít jeden rok starý motocykl. Kdybych jezdil na dva roky starém motocyklu, tak se obávám, že budu jediný v paddocku, který ho použije příští rok, protože tým Angel Nieto už příští rok nebude“, vysvětloval dále Abraham a dodal: „Chci zůstat tady, ale nejsem si jistý, jestli to stojí za to, na dva roky starém motocyklu. V loňském roce jsem byl skvělý, měl jsem spoustu zábavy, letos jsme všichni trochu naštvaní, chybí nám náhradní věci a ty nepřicházejí. “.
Jen na vysvětlenou, jak to fungovalo letos: Ducati.corse měla pro své dva tovární piloty Lorenza a Doviziosa nejnovější motocykly Ducati GP18, stejně jako Petrucci v týmu Pramac. Loňské tovární Ducati GP17 (po Doviziosovi a Lorenzovi) pak dostali k používání Jack Miller v Pramacu a Esteve Rabat (Avintia), stejně jako Alvaro Bautista po Petruccim Ducati GP17. A Xavier Simeon („zdědil“ po Barberovi Ducati GP16), stejně jako Karel Abraham (ten zase po Baustistovi Ducati GP16) dva roky staré motocykly. Na ně ale chybí různé náhradní díly a ty se už ani nevyrábí. Takže začátek sezóny je okay, v průběhu sezóny se ovšem začnou vyskytovat postupně problémy. Ostatní jezdci mohou své motocykly updatovat novými díly, což u 2 let starých biků možné není a rozdíl se s přibývajícími odjetými závody Grand Prix stále zvětšuje.
 
Prognóza 2019: Dovizioso a Petrucci budou mít nové tovární motocykly Ducati GP19, stejně jako Miller v Pramacu. Ducati GP18 pak pro Bagnaiu v Pramacu a Rabata u Avintie. Takže zbývá ještě jeden motocykl Ducati GP18 pro tým Avintia? (Karel Abraham nebo Xavier Simeon), nebo zůstávají volné dvě Ducati GP17 - které ale nikdo nechce (tedy ani Abraham, a ani Simeon!).
Pro Abrahama hovoří jeho perfektní testovací schopnosti a také skvělá komunikace s týmem ohledně nastavení motocyklu, a tak se zdá, že pokud Avintia dostane od Ducati ještě jeden motocykl GP18, tak ani „velký boss“ Gigi Dall´Igna nebude proti angažování zkušeného Čecha, ba právě naopak.
 
Zdroj: autosport.com

Autor: Jiří Mikšík