Abraham měl v kvalifikaci na víc, chce bojovat o body

Test MotoGP – V Kataru byl druhý den nejrychlejší Iannone

Text: Petr Czyž | Zdroj: motogp.com | Foto: Repsol Media, Suzuki Racing, Movistar Yamaha MotoGP, Ducati Media, Ángel Nieto Team | Zveřejněno: Včera | Zobrazeno: 7612x

Druhý den oficiálních zkoušek na okruhu v Kataru zvládl s nejrychlejším kolem italský závodník Suzuki Andrea Iannone, který je s časem 1'54,586 sekundy už pod rekordem okruhu Losail International. První tři závodníky v pátek dělí necelé dvě desetiny, v jedné sekundě za Iannonem je celkem třináct jeho soupeřů. Český jezdec Karel Abraham den uzavřel osmnáctým časem a ztrátou 1,3 sekundy a maximum pátečního testu. Test MotoGP pokračuje třetím, závěrečným dnem v sobotu 3.března 2018 s tím, že v samotném závěru jezdci pojedou na mokrém povrchu.
Test MotoGP – V Kataru byl druhý den nejrychlejší Iannone

V úvodních dvou hodinách se v Kataru toho moc nenajezdilo, dokonce lehce sprchlo, ale pak všech čtyřiadvacet jezdců vyrazilo na dráhu a časy šly ve srovnání s včerejškem dolů. Závěr dne zvládl tím nejlepším způsobem Andrea Iannone (Team Suzuki ECSTAR), který ve svém posledním měřeném kolo zajel 1'54,586 sekundy a druhý den testu vyhrál. „Od včerejška mám s motorkou velmi dobrý cit. Stále víc dokážu jezdit svým obvyklým stylem a válčíme méně tam, kde nejdeme tvrdě na brzdy. Dnes jsem dokončil kratší simulaci závodu, což bylo dobré, ale stále tam je prostor pro zlepšení. Každopádně tým a Suzuki odvádí perfektní práci. Využili jsme všechna data z prvních dvou testů a snažíme se postavit konkurenceschopnou motorku. Doposud jsem velmi spokojený s tím jak nám to v Kataru jde!“

Ani Iannoneho týmový kolega Alex Rins (Team Suzuki ECSTAR) nebyl nějak výrazně pomalejší, když test uzavřel pátým časem 1'54,967 sekundy a na první pozici mu scházely necelé čtyři desetiny. „Podle mě byl druhý den opravdu dobrý. Neměli jsme nové věci k vyzkoušení a zaměřili jsme se čistě na závodní rychlost GSX-RR. Zkoušeli jsme pár drobností v nastavení, ale ne moc. Myslím, že je to pozitivní, protože rychlost máme na víc jak jedno kolo dobrou. Zítra se budu snažit zajet simulaci závodu, abych zjistil jak na tom jsme v reálu.“

Do posledních minut druhého dne testu vedl časomíru v Kataru Ital Andrea Dovizioso (Ducati Team). Jezdec tovární GP18 zajel kolo časem 1'54,627 sekundy, což se nikomu nedařilo překonat. Nakonec to byl Iannone, kdo se před Doviziosa dostal a oba jezdce dělilo jednačtyřicet tisícin. „Třebaže nám nejisté podmínky neumožnily vytěžit všechen čas na dráze, nakonec se nám podařilo vyzkoušet vše, co jsme měli v plánu. Jsem velmi spokojen s citem, jaký mám s motorkou. Na této dráze Desmosedici funguje opravdu dobře, ale letos ještě lépe. Svůj nejlepší čas jsem nastavil v mini simulaci na dvanáct kol a musím uznat, že časy šly velmi snadno. Tady v Kataru jsou vlastně každý den jiné podmínky, takže zítra musíme zkusit být znovu rychlí a uzavřít náš harmonogram testů.“

Španěl Jorge Lorenzo (Ducati Team) byl prvním jezdcem na dráze, jezdil sám v době, kdy ostatní seděli v boxech, ale s novým podvozkem si nerozumí ani v Kataru. Lorenzo byl druhý den s časem 1'55,562 sekundy čtrnáctý, poslední v jedné sekundě na Iannoneho. „Dnešní den byl pro mě úžasně komplikovaný. Prvních pár hodin ovlivnil slabý déšť, ale pak jsme už nedokázali být konkurenceschopní ve standardních podmínkách. Odpoledne, když bylo ještě celkem teplo, časy padaly docela dobře, ale jakmile došlo k poklesu teploty, chyběla mi jistota s přední pneumatikou a nedokázal jsem jezdit rychle. Máme pár nápadů jak tento problém zítra vyřešit a pokusit se motorku co nejlépe připravit na GP v Kataru.“

Tovární jezdec Hondy Marc Márquez (Repsol Honda Team) je druhý den už nejrychlejší z jezdců japonského výrobce. Úřadující mistr světa ve svém předposledním kole dne zajel 1'54,753 sekundy a ve výsledkové listině je třetí, necelé dvě desetiny za maximem druhého dne zkoušek. „Trošku jsme s tím bojovali v polovině dne, protože jsme zkoušeli pár věcí a na chvíli ztratili směr, ale bylo dobré zjistit také něco jiného. Jakmile šla teplota dolů, jel jsem na tvrdé přední pneumatice a přišel o motorku ve druhé zatáčce, což je klasika na této dráze. I to mělo ale své pozitivum, protože jsem musel na druhou motorku, což původně nebylo v plánu, ale s ní jsem se pak cítil mnohem jistější!“

Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) byl většinu dne těsně za nebobo před Márquezem, závěr dne mu nevyšel a s časem 1'55,282 sekundy je desátý. Přesto ztráta na prvního ve výši sedmi desetin není tak hrozná. „Bylo to dnes trošku komplikovanější, protože mě po včerejším pádu bolela levá ruka. Trošku jsem se musel hlídat a nemohl jezdit jak bych chtěl. Pořád pracujeme na zlepšeních, a podařilo se nám dokončit nějakou práci s nastavením motorky a pneumatikami.“

Nejvýše postaveným jezdcem netovárního týmu je čtvrtý Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3), který potvrzuje své kvality. S časem 1'54,874 sekundy je nejen nejlepším soukromníkem, ale také nejrychlejším jezdcem tří ladiček. „Celkově to byl parádní den, protože se nám podařila obrovská zlepšení s novou pneumatikou a jsem z toho nadšený,“ uvedl Francouz. „Také na použitých pneumatikách jsme měli rychlé tempo a to dnes byly celkem zajímavé podmínky. Ve srovnání s včerejškem jsme se zlepšili, protože jsme našli, co jsme potřebovali. Nicméně stále na tom pracujeme. Mám pocit, že jsme na dobré úrovni, ale ne takové, která by nám umožnila bojovat o vítězství. Takže je jasné, že nás ještě čeká nějaká práce."

Jeho nový týmový koleha Hafizh Syahrin (Monster Yamaha Tech 3) získává zkušenosti v sedle M1 a prozatím je to pro Malajce jednadvacátý čas a ztráta 1,677 sekundy. Samozřejmě Syahrin jede teprve druhý test s prototypem MotoGP, takže jeho výkon je vynikající. „Máme dobrý základ, takže teď zkouším spoustu nových věcí jako je práce s pneumatikami nebo sladění s elektronikou a to zejména co se týče řízení trakce,“ řekl Syahrin. „Jako nováček v MotoGP se toho ještě potřebuji dost naučit.“

Nejrychlejším nováčkem druhého dne v Kataru je Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu), jehož maximum na kolo je 1'55,539 sekundy. Ital Franco Morbidelli (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS) byl devatenáctý, Thomas Lüthi (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS) dvaadvacátý a Xavier Simeón (Reale Avintia Racing) třiadvacátý.

Český závodník Karel Abraham (Ángel Nieto Team) je s časem 1'55,876 sekundy osmnáctý. „Dnes to nebylo špatné, zejména ze začátku. Bohužel později jsme měli drobný problém s první motorkou, takže jsem musel na druhou, a abych řekl pravdu nebyl jsem z ní vůbec nadšený, třebaže nastavení byla stejná. Nedokázal jsem si zlepšit čas, ale celkově jsme byli o něco rychlejší, takže cílem pro zítřek je zajet rychleji a zlepšit si čas na kolo. Dnes jsme měli jet simulaci závodu, což se nepodařilo, takže se přesunula na zítřejší program,“ uvedl po skončení testu jezdec z Brna.
Test MotoGP – 2.den
Pátek, 2.března 2018 – Losail, Katar
1. IANNONE, Andrea Team SUZUKI ECSTAR 1:54.586 45 / 45
2. DOVIZIOSO, Andrea Ducati Team 1:54.627 + 0.041 33 / 41
3. MARQUEZ, Marc Repsol Honda Team 1:54.753 + 0.167 58 / 59
4. ZARCO, Johann Monster Yamaha Tech 3 1:54.874 + 0.288 27 / 49
5. RINS, Alex Team SUZUKI ECSTAR 1:54.967 + 0.381 39 / 41
6. CRUTCHLOW, Cal LCR Honda CASTROL 1:54.992 + 0.406 20 / 51
7. VIÑALES, Maverick Movistar Yamaha MotoGP 1:55.051 + 0.465 51 / 52
8. PETRUCCI, Danilo Alma Pramac Racing 1:55.188 + 0.602 17 / 30
9. MILLER, Jack Alma Pramac Racing 1:55.236 + 0.650 44 / 47
10. PEDROSA, Dani Repsol Honda Team 1:55.282 + 0.696 21 / 35
11. ROSSI, Valentino Movistar Yamaha MotoGP 1:55.316 + 0.730 30 / 45
12. ESPARGARO, Aleix Aprilia Racing Team Gresini 1:55.460 + 0.874 36 / 47
13. NAKAGAMI, Takaaki LCR Honda IDEMITSU 1:55.539 + 0.953 58 / 61
14. LORENZO, Jorge Ducati Team 1:55.562 + 0.976 30 / 53
15. REDDING, Scott Aprilia Racing Team Gresini 1:55.708 + 1.122 35 / 57
16. SMITH, Bradley Red Bull KTM Factory Racing 1:55.798 + 1.212 37 / 49
17. RABAT, Tito Reale Avintia Racing 1:55.875 + 1.289 44 / 61
18. ABRAHAM, Karel Ángel Nieto Team 1:55.876 + 1.290 10 / 37
19. MORBIDELLI, Franco EG 0,0 Marc VDS 1:56.074 + 1.488 48 / 55
20. BAUTISTA, Alvaro Ángel Nieto Team 1:56.104 + 1.518 25 / 70
21. SYAHRIN, Hafizh Monster Yamaha Tech 3 1:56.263 + 1.677 31 / 46
22. LUTHI, Thomas EG 0,0 Marc VDS 1:56.295 + 1.709 27 / 38
23. SIMEON, Xavier Reale Avintia Racing 1:56.795 + 2.209 29 / 46
24. KALLIO, Mika Red Bull KTM Factory Racing 1:57.218 + 2.632 50 / 56

Více na: http://www.motorkari.cz/motosport/silnicni/motogp/test-motogp-v-kataru-byl-druhy-den-nejrychlejsi-iannone-38615.html
Copyright © Motorkari.cz

Ve třetím tréninku zajel Karel Abraham jednadvacátý čas, ve čtvrtém si o jednu pozici polepšil a v první kvalifikaci byl s časem 1'55,392 sekundy devátý, což pro brněnského závodníka znamená start z devatenácté pozice. Do závodu tak odstartuje ze sedmé řady společně s Bradley Smithem z KTM a týmovým kolegou Álvarem Bautistou.

Přitom výsledek kvalifikace mohl být daleko lepší nebýt problémů, které Karla Abrahama zastavily při druhém kvalifikačním výjezdu na trať. Do zadního kola se mu totiž zapletl zahřívací návlek zadní pneumatiky a až jeden ze soupeřů Abrahama upozornil, že má zastavit. Než nahřívák z motorky odstranili, ztratil příliš času na to, aby podobně jak ostatní zajel své maximum v posledním měřeném kole.

„Vypadá to, že tento okruh je pro mě příznivější v noci než přes den,“ uvedl po sobotní kvalifikaci Karel Abraham. „V první části dne jsme měli nějaké problémy a navíc tam dost foukalo a dráha byla špinavá. V kvalifikaci jsem jezdil sám do momentu než jsem byl ještě s jedním jezdcem. Nechal jsem ho předjet, abych mohl jet za ním, což pro mě bylo dobré vzhledem k tomu, že se mi podařilo zajet dobrý čas.“

„Při druhém výjezdu na trať se mi do zadního kola zapletl nahřívák. Nevěděl jsem o tom až když mě na to jeden z jezdců upozornil a všiml jsem si toho, když jsem zabrzdil. Musel jsem zastavit, mechanici přiběhli a zahřívák uvolnili. Proto jsem byl schopen zajet jen jedno rychlé kolo. Bylo ale dostatečné k tomu, abych si zlepšil čas a pokud bych měl šanci jet ještě jedno, bylo by to lepší, protože jsem se cítil dobře a věděl, že se dokážu zlepšit ještě víc. Je to škoda, protože jsme mohli srazit pár desetin a získat tím pozici o něco výš na startovním roštu. Každopádně chci zítra bojovat o body.“

autor: Petr Czyž

zdroj: http://www.motorkari.cz/motosport/silnicni/motogp/abraham-mel-v-kvalifikaci-na-vic-chce-bojovat-o-body-38714.html