Musím jezdit na 110 procent, abych držel krok, vysvětluje Abraham časté pády

Musí jet nadoraz. Většina jeho soupeřů závodí na novějších modelech, ale brněnský motocyklový závodník Karel Abraham ze španělské stáje Pull&Bear Aspar Team se musí spokojit se starším typem Ducati. Přesto je na konci sezony, před posledním závodem mistrovství světa silničních motocyklů ve Valencii, s motorkou i svými výkony spokojený.

Ducati model GP 15 používá kromě Abrahama jen francouzský jezdec Loris Baz. „I když jsem se svojí motorkou spokojený, je dva roky stará. Časové rozestupy mezi jezdci jsou naprosto minimální, takže starší model z toho, abych dojel na bedně, dělá téměř nemožnou misi,“ uznává Abraham.

Aby svoje soupeře stíhal, snaží se ze svého motocyklu vyždímat co nejvíc, což má kolikrát za následek pád. Jen v posledních pěti závodech skončil na zemi čtyřikrát. „Abych s ostatními držel krok, musím jet ne na sto, ale na 110 procent výkonu. Z toho vyplývá, že pak přešvihnu bezpečnou hranici a hrozí pád. Větší výkon z motorky vymáčknu, ale poté je větší pravděpodobnost, že udělám chybu,“ říká sedmadvacetiletý závodník.

Oproti ostatním má navíc nevýhodu, že na jeho starší typ motorky už společnost Ducati nevyrábí žádná vylepšení. „Zatímco my jsme na začátku sezony dostali motorku, která se vývojové nikam nepohnula, ostatní se posunuli dál,“ povídá.

Hlavně ze začátku aktuální sezony jej však občas trápily technické problémy. „Jednou jsem kvůli nim spadl, podruhé se motorka v podstatě zastavila. Na startu sezony jsme měli párkrát smůlu a body nedovezli,“ přemítá Abraham.

V příští sezoně sice dostane novější model, který používá jeho týmový kolega Álvaro Bautista, ale nic se pro něj nezmění. „Všichni ostatní budou mít také novou motorku. Já dostanu šestnáctku a většina dalších závodníků přejde na sedmnáctku nebo osmnáctku,“ vysvětluje brněnský rodák.

Se svým parťákem ale vychází dobře. „Vztah máme bezproblémový. Když se potkáme, v pohodě si pokecáme. Jsem s ním spokojený, je to skvělý týmový kolega a jezdec. Nicméně s Bautistou nejsme žádní obrovští kamarádi, že bychom spolu chodili na pivo,“ podotýká.

Před posledním závodem patří Abrahamovi devatenáctá příčka v celkovém pořadí. „V podstatě nemám šanci se posunout v pořadí výš. Závodník přede mnou (Loris Baz – pozn. red.) má náskok patnáct bodů, což znamená, že by musel spadnout a já dojet na bedně,“ ví Abraham.

S aktuální sezonou je spokojený. „Hodnotím ji kladně, hodně jsem se zlepšil,“ tvrdí.

Do královské kubatury se vrátil po roční odmlce, kterou strávil v superbicích. „Návrat pro mě těžký nebyl, na motorky v Moto GP jsem zvyklý. I když jsem na nich nezávodil, stále jsem je testoval. Spíš pro mě bylo složité se přeorientovat na superbiky,“ líčí.

Na mistrovství světa silničních motocyklů bude Abraham závodit v příští sezoně opět v barvách Asparu. „Smlouvu jsem sice podepsal jako jeden z posledních v padoku, ale jsem za ni moc rád, s týmem jsem spokojený. Těším se na další sezonu,“ usmívá se.

Autor: Patrik El-Talabáni

Zdroj: https://www.denik.cz/motorismus/musim-jezdit-na-110-procent-abych-drzel-krok-vysvetluje-abraham-caste-pady-20171102.html